Skip to Content
18
september
2023

Nieuw patiëntenportaal voor de patiënten van Bernhoven

Vanaf nu is het nieuwe patiëntenportaal MijnBernhoven beschikbaar voor alle patiënten van Bernhoven. In MijnBernhoven kun je afspraken inzien en je daarop voorbereiden met aanvullende informatie. Het medisch dossier zoals uitslagen, metingen en brieven die door de zorgverlener naar de huisarts zijn verzonden, zijn met terugwerkende kracht vanaf 2018 in te zien. Daarnaast kunnen patiënten persoonlijke gegevens bekijken en deels wijzigen.

MijnBernhoven vormt een mooie basis om de gezondheidszorg van Bernhoven digitaal te ondersteunen. Hierbij staan self-service en betrokkenheid van patiënten bovenaan. Daarnaast optimaliseren we hiermee de samenwerking tussen onze zorgverleners en patiënten.

Eigen regie

Met het patiëntenportaal wil Bernhoven bijdragen aan het stimuleren van de eigen regie en meer inzicht geven in de eigen gezondheid. Je krijgt zo de kans om je beter voor te bereiden op een afspraak. In MijnBernhoven kun je:

  • Afspraken bekijken;
  • Relevante folders lezen met adviezen en informatie over de behandeling;
  • Metingen, uitslagen en brieven inzien van het medisch dossier;
  • Persoonlijke gegevens bekijken en voor een deel ook wijzigen.

Voor wie is MijnBernhoven?

Om MijnBernhoven te kunnen gebruiken moet je als patiënt bij Bernhoven zijn ingeschreven. Ook moet je BSN-nummer eenmalig gecontroleerd zijn in Bernhoven. Meestal gebeurt dit vóór het eerste bezoek aan Bernhoven door patiëntenregistratie. Daarnaast heb je het volgende nodig:

  • Een computer, tablet of smartphone met internetverbinding;
  • Een telefoonnummer (vast of mobiel);
  • Een geldig DigiD met extra sms-functie of de DigiD-app.

Kinderen

Ook patiënten onder de 18 kunnen inloggen met DigiD. Tot 12 jaar mogen de ouders van het kind inloggen met de DigiD van je kind. Vanaf 12 jaar is toestemming van je kind nodig. Vanaf 16 jaar word je als volwassene gezien. Hoe dit werkt qua rechten vind je in deze folder: Rechten voor kind en ouders bij medische zorg.  

Mantelzorgers/voogden/bewindvoerders

In MijnBernhoven is het niet mogelijk om anderen te machtigen. Wanneer een mantelzorger, voogd of bewindvoerder inzage in het dossier wil, kunnen ze een inzage aanvragen via onze website

Ondersteuning

Patiënten die gebruik willen maken van het portaal en niet digitaal vaardig zijn, kunnen hulp krijgen:

  • Het begeleidingscentrum in Bernhoven is op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur bereikbaar op telefoonnummer: 0413- 40 28 47;
  • Wij werken als Bernhoven samen met de bibliotheken van Noordoost Brabant voor de begeleiding van iedereen die moeite heeft met de Nederlandse taal en/of het werken met de computer, tablet of smartphone. In de cursus DigiVitaler wordt het portaal MijnBernhoven uitgelegd. Je leert daar om zelf je gezondheidszaken te regelen via internet.

Waarom online inzage in het patiëntendossier?

Het is wettelijk bepaald dat patiënten te allen tijde hun medisch dossier kunnen opvragen.

Bij online inzage kan je op elk gewenst moment bepaalde gegevens inzien die bij Bernhoven bekend zijn. Het portaal toont niet alle medische gegevens. Wanneer je andere gegevens willen inzien kunnen je deze opvragen via onze webpagina: Aanvraag inzage medisch dossier.

Doorontwikkeling MijnBernhoven

Tot medio 2024 wordt het patiëntenportaal doorontwikkeld. Eind 2023 volgt een app-versie, daarna volgen o.a. de mogelijkheden om afspraken te wijzigen, het voeren van een e-consult en het invullen van vragenlijsten.

Meer informatie

Meer informatie is beschikbaar op de website van Bernhoven: Patiëntenportaal MijnBernhoven.

Deze pagina delen op